Recensioner för AVG Online Security
AVG Online Security av AVG Technologies
Recension av Rosemonde
Betygsatt 1 av 5
av Rosemonde, för 3 år sedanJe ressent AVG comme une vaste escroquerie. On commence par acheter un anti virus. Puis lors de ses recherches il trouve toujours quelque chose qui ne va pas et fait de la publicité pour un produit associé qui viendra compléter l'antivirus. Un anti traceur, un VPN (mais genre on a confiance en AVG pour prendre leur VPN), et beaucoup d'autres bidules qui viennent se rajouter encore et encore.
Alors quand on nettoie son PC on a toujours un truc qui ne va pas, un truc rouge. Parcequ'on a pas acheter leur VPN par exemple. Les gens qui ne connaissent pas la tech peuvent tomber dans le piège car ils voient un truc rouge avec l'idée qu'ils sont victimes d'une attaque ou bien que ça risque d'arriver : après tout le logiciel le dit en rouge !
Bref, je n'avais plus d'antivirus depuis 15 ans, et je regrette énormément d'avoir acheter celui là car il n'est pas complet, pousse à l'achat, et de 25 euros en 25 euros de plus à chaque fois on peut rapidement se retrouver comme des idiots à acheter 100 euros l'année un logiciel qui finalement est plus nuisible qu'autre chose.
Bref je déconseille vivement l'achat de la suite AVG. C'est un mauvais plan et ça a bousillé ma config Windows 11 en retirant des trucs importants. De plus ça ne cesse d'envoyer des faux négatif et d’interrompre des enregistrement. Alors je perçois cet anti virus comme un malware plutôt que comme un anti virus.
Alors quand on nettoie son PC on a toujours un truc qui ne va pas, un truc rouge. Parcequ'on a pas acheter leur VPN par exemple. Les gens qui ne connaissent pas la tech peuvent tomber dans le piège car ils voient un truc rouge avec l'idée qu'ils sont victimes d'une attaque ou bien que ça risque d'arriver : après tout le logiciel le dit en rouge !
Bref, je n'avais plus d'antivirus depuis 15 ans, et je regrette énormément d'avoir acheter celui là car il n'est pas complet, pousse à l'achat, et de 25 euros en 25 euros de plus à chaque fois on peut rapidement se retrouver comme des idiots à acheter 100 euros l'année un logiciel qui finalement est plus nuisible qu'autre chose.
Bref je déconseille vivement l'achat de la suite AVG. C'est un mauvais plan et ça a bousillé ma config Windows 11 en retirant des trucs importants. De plus ça ne cesse d'envoyer des faux négatif et d’interrompre des enregistrement. Alors je perçois cet anti virus comme un malware plutôt que comme un anti virus.
706 recensioner
- Betygsatt 1 av 5av Максим Егоров, för 8 månader sedanБольше не поддерживается в firefox и самоудаляется из установленых расширений. Возможно это только для России и Белоруссии, по крайней мере свой антивирус они запретили скачивать пользователям из России и Белоруссии.
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 12913902, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 18482906, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 18853247, för ett år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Old VeeRay, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 14926782, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 13752476, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 18238497, för 2 år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Hirschle, för 2 år sedan
- Betygsatt 4 av 5av PYDC19, för 2 år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Firefox-användare 15810750, för 2 år sedanDropping support for such a BS reason. Guess I might as well get rid of AVG altogether if this is the kind of treatment Im going to expect.
- Betygsatt 1 av 5av SyrslyTTV, för 2 år sedanDoesn't protect as much as NoScript does and is kind of invasive. AVG is also dropping support for this extension, stating the reason as Firefox not being popular enough.
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 17700804, för 2 år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Firefox-användare 17577672, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 16371365, för 2 år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Tomajjs, för 2 år sedanThe extension would deserve even 5 stars but AVG discontinued this extension. I value that they inform you about that when you open your Firefox but they won't let you use the extension anymore. It uninstalls automatically. The reasons they mentioned for doing such a unexpected step were very stupid and dumb (the reasons were really, really that bad). Very bad take AVG and couldn't even think of good reasons.
- Betygsatt 1 av 5av Firefox-användare 15961710, för 2 år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Firefox-användare 16178251, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av mtagoon, för 2 år sedan
- Betygsatt 2 av 5av Firefox-användare 18256108, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Roldán De Sola, för 2 år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Bernard ESCAICH, för 2 år sedan
- Betygsatt 3 av 5av Ephraim Tumusiime, för 2 år sedan