Recensioner för Belgium eID
Belgium eID av BOSA, Wouter Verhelst
Svar från BOSA
Utvecklarens svar
postad för 9 år sedanGoogle Chrome, Safari, Edge en Internet Explorer gebruiken de certificate store van het OS en hebben geen verdere setup van onze crypto bibliotheken nodig.
In Firefox dient echter nog de pkcs11 bibiliotheek geconfigureerd te worden, dit gebeurde automatisch door onze plugin, maar voor Firefox 57 moet u vanwege de afwezigheid van de benodigde APIs helaas handmatig de browser configureren, zoals uitgelegd op https://eid.belgium.be/nl/aanmelden#7504
Vanaf Firefox 58 zal de add-on onze pkcs11 bibiotheek weer kunnen configureren.
Omdat de addon wel niet langer op default plaatsen kan gaan zoeken naar onze pkcs11 bibiotheek, zal dan ook nog eerst een nieuwe eid software installatie nodig zijn (die installatie schrijft dan weg waar onze firefox plugin onze pkcs11 module kan vinden).
In Firefox dient echter nog de pkcs11 bibiliotheek geconfigureerd te worden, dit gebeurde automatisch door onze plugin, maar voor Firefox 57 moet u vanwege de afwezigheid van de benodigde APIs helaas handmatig de browser configureren, zoals uitgelegd op https://eid.belgium.be/nl/aanmelden#7504
Vanaf Firefox 58 zal de add-on onze pkcs11 bibiotheek weer kunnen configureren.
Omdat de addon wel niet langer op default plaatsen kan gaan zoeken naar onze pkcs11 bibiotheek, zal dan ook nog eerst een nieuwe eid software installatie nodig zijn (die installatie schrijft dan weg waar onze firefox plugin onze pkcs11 module kan vinden).
1 719 recensioner
- Betygsatt 1 av 5av Marku, för 6 månader sedan
- Betygsatt 5 av 5av Nevamex, för 7 månader sedan
- Betygsatt 4 av 5av eID belgië, för ett år sedan
- Betygsatt 3 av 5av Firefox-användare 13977955, för ett år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Jef Bresseleers, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Eveline19, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av wmfire, för ett år sedanPerfect, kan van andere (Mac) browsers niet gezegd worden
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 14606425, för ett år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Firefox-användare 15044299, för ett år sedan
- Betygsatt 3 av 5av Ludo Broeders, för ett år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Firefox-användare 19040448, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 14414784, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 15675155, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 19006357, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 18413403, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 18507650, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 12224914, för ett år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Firefox-användare 18990128, för ett år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Firefox-användare 13887287, för ett år sedan
- Betygsatt 5 av 5av Firefox-användare 12620153, för ett år sedan
- Betygsatt 4 av 5av Firefox-användare 14204506, för ett år sedan
- Betygsatt 1 av 5av Péwé, för ett år sedanSYSTÈME BEAUCOUP TROP LOURD ET DIFFICILE D'EMPLOI !
Que de manœuvres pour accéder à MY EBOX, parfois cela fonctionne, parfois pas et ceci avec 2 cartes d'identité (nous vivons à 2). Pas de problème par contre si ce n'est que pour lire une C.I. avec votre application directe. Alors qu'avant quand tout venait par poste un simple coupe papier, l'enveloppe était ouverte et il suffisait de lire son contenu. Ces dernières années CELA PRENDS DU TEMPS : 1) chercher et brancher son lecteur de carte, 2) chercher sa carte d'identité et l'introduire dans le lecteur, 3) choisir son mode d'identification, 4) attendre (quand cela fonctionne) pour introduire son mot de passe, 5) Pour in fine pouvoir lire l'envoi ......! Le système permets certes d'économiser du bois pour faire le papier mais pas l'électricité surtout du côté des serveurs soit les vôtres !
Merci de m'avoir lu. - Betygsatt 4 av 5av Léon Jadin, för ett år sedan
- Betygsatt 3 av 5av Firefox-användare 12879447, för ett år sedan